5 zorgsituaties

 

Zorgsituatie 1 - Helpende Hand

Deze a.i.-robot kan familie en vrienden informeren over de situatie van de patiënt. Als er erg nieuws is of als er vragen zijn over de huidige situatie, kan de robot daar een informatief en vriendelijk antwoord op geven.

 

Zorgsituatie 2 - FaceTime Buddy

Tijdens deze ingewikkelde periode kunnen kennissen elkaar niet meer bezoeken vanwege de Covid-19 maatregelen. De a.i.-robot zorgt ervoor dat je nog professioneel contact met elkaar kan vinden.

 

Zorgsituatie 3 - Rober

De Rober is de robot die de koks helpen in de keukenziekenhuisen. Ze brengen het juiste voedsel naar de juiste personen. Omdat er alleen robots op de gangen lopen is alles erg georganiseerd. Zo verkomen we ook minder besmettingen omdat er minder mensen lopen op de gang.

 

Zorgsituatie 4 - Operatie Robot

Deze innovatieve bot is in staat om de dokters te helpen tijdens operaties en andere belangrijke situaties. Het helpt met gereedschap en instrumenten aan te geven en om bijvoorbeeld verdovingen in te spuiten. Zo kan de dokter zich meer focussen op de lastigere zaken en zal hij zich beter kunnen concentreren.

 

Zorgsituatie 5 - Temperatuur Robo

Als een bezoeker binnenkomt in het ziekenhuis, meet deze meter eerst de temperatuur van de persoon. Dit heeft te maken met de Covid maatregelen en omdat we nog minder besmettingen willen. Als de temperatuur te hoog is gemeten, brand er een rood lampje dat je vertelt dat u helaas niet naar binnen mag komen.

Ook heeft de robot een bakje met mondkapjes en desinfecterende hand gel voor het geval.

 

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor zorgsituatie 1

 

Hier is onze uitgewerkte zorgsituatie

 

Onze TJBot is een administratie medewerker. Hij verzamelt de informatie van het ziekenhuis, zo helpt de robot met afspraken en overige. De robots doen het kantoorwerk. De robot maakt gebruik van onder andere beeldherkenning om pasjes van bezoekers en artsen te scannen. Ook kunnen ze artsen herkennen. Voor spraakherkenning kunnen ze communiceren met bezoekers en medewerkers. De robot kan vragen beantwoorden van medewerkers en bezoekers. Als de robot bepaalde vragen niet begrijpen, leren ze een nieuwe vraag of begrip erbij. Dit doen ze door het te googelen op het internet. Ook moeten de bots terug kunnen communiceren. Hiervoor programmeren we spraaksynthese. De robot zet tekst in tot speech. Wat betekent dat ze terug kunnen praten tegen de mensen. Deze functies helpen de robots met de verzorging van al het ingewikkelde administratie werk. We hopen zo ziekenhuizen netter te maken. Zodat alles op orde is, en zodat de artsen zelf zich meer kunnen focussen op andere zaken.

Maak jouw eigen website met JouwWeb